torsdag 4 juni 2009

10-saker reflektion

10-saker har varit ett roligt utbildningsprojekt. Det har varit spännande att "tvingas" prova på saker jag annars bara hade hört talas om. Allt har varit väl genomfört av projektgruppen. Tack!
Webb 2.0 tycker jag är ett ganska diffust uttryck som kan innefatta allt eller inget. Nätet har väl alltid handlat om kommunikation och deltagande - men det som skiljer webb 2.0 från Internets barndom är förstås att tekniken är enklare och spridd till fler.
Vi bör vara angelägna om att veta var i cyberrymden våra användare är och vad de tycker men har vi tid och möjlighet att "blogga och twittra" med alla?

1 kommentar:

Sara sa...

Hej!
Jag arbetar som vårdare på en dagligverksamhet för människor med funktionshinder i Hammarby i Stockholm. Vi har tre stycken stora fina vävstolar men ingen varp i någon av dem och våra brukare älskar att väva. Vi i personalen kan inte sätta väv och vet inte riktigt vart vi ska leta. Jag fann din blogg på nätet när jag sökte runt lite och undrar om du har någon väv-kontakt i Stockholmsområdet som du tror kan tänka sig att hjälpa oss? Tyvärr kan vi inte erbjuda någon annan betalning än något av de alster som våra brukare har skapat.

Hör gärna av dig till mig på lindahl.sara(a)gmail.com om du har några tips!